Etkinlik Programı
Etkinlik programını aşağıdaki görüntüleyici üzerinden inceleyebilir veya buraya tıklayarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Etkinlik Programı
SAAT/GÜN |
1. GÜN (21.01.2025) |
09:00-09:40 |
DERS ADI: Yaratıcı Drama ile Tanışma Etkinliği, Açılış ve Proje Tanıtımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS |
|
DERS KONUSU: Yaratıcı drama öncülüğünde tanışma ve etkinliğin tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Isınma-hazırlık-canlandırma ve değerlendirme basamaklarına entegre edilen faaliyetlerle (İsimler hareketlerle, ismini söyle kurtul, sizi bir yerden tanıyorum) katılımcıların birbirlerini tanımaları ve iletişim kurmaları sağlanacaktır. Öncelikle oturuma katılan eğitmenler ve lisansüstü öğrenimlerine devam eden fen bilimleri öğretmenleri tanıştırılacaktır. Etkinliğin amaç ve kapsamı açıklanacak, etkinlik planı katılımcılara ve ders verecek eğitmenlere tanıtılacaktır. |
|
09:50-10:30 |
DERS ADI: Destek Eğitim Oda Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Destek eğitim oda tanımı ve destek eğitim oda uygulamalarının içeriği |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Destek eğitim odası tanımlanarak, destek eğitim odası uygulamalarının amaçları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca destek eğitim odasının fiziki koşullarının nasıl olması gerektiği konusunda açıklamalara yer verilecektir. |
|
10:40-11:20 |
DERS ADI: Destek Eğitim Odası Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Hususlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Destek eğitim odası hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin hususlar ve destek eğitim odası için gerekli evraklar ve e-okul işlemleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Destek eğitim odasında kimlerin eğitim görebileceği, destek eğitim odasında hangi öğrencilerin hangi derslerden ne zaman eğitim alacağının nasıl belirlendiği açıklanacaktır. Destek eğitim odası eğitiminin türleri (bireysel-grup) ve süreleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Destek eğitim odasında hangi öğretmenlerin görev alabileceği, okul yöneticilerinin destek eğitim odasında görev alıp alamayacakları ve destek eğitim odası için gerekli evraklar ve e-okul işlemleri konusunda açıklamalar yapılacaktır. |
|
11:30-12:10 |
DERS ADI: Özel Öğrenme Güçlüğü |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Özel öğrenme güçlüğünün tanımı ve özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin genel özellikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özel öğrenme güçlüğünün tanımı yapılarak, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin genel özellikleri tanıtılacaktır. Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin yönlendirilme süreci, eğitsel değerlendirme ve tanılama süreçleri konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Özel öğrenme güçlüğü türleri (disleksi, disgrafi, diskalkülü, başka türlü adlandırılamayan özel öğrenme güçlüğü) tanıtılarak açıklanacaktır. Özel öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik öğretim düzenlemeleri konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Dersin sonunda özel öğrenme güçlüğü olan öğrencinin özelliklerini analiz etmeye ilişkin mini bir raporlaştırma çalışması yapılacaktır. |
|
13:00-13:40 |
DERS ADI: Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanımı ve hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin genel özellikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylerin fark edilmesi ve tanılanması ile ilgili bilgilendirmeler yapılacaktır. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliğin tanımı yapılarak, hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin genel özellikleri tanıtılacaktır. Ayrıca zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik öğretim düzenlemeleri konusunda da açıklamalar yapılacaktır. Dersin sonunda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencinin özelliklerini analiz etmeye ilişkin mini bir raporlaştırma çalışması yapılacaktır. |
|
13:50-14:30 |
DERS ADI: Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarının Tanıtılması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Özel gereksinimli öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarının tanıtılması ve değerlendirme araçlarının hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özel gereksinimli öğrencilerde kullanılabilecek ölçme araçları, performansının belirlenmesi, ölçme araçlarının sonuçlarının raporlaştırılmasına yönelik bilgilendirme ve uygulama yapılacaktır. Örnek ölçme araçları ve uygulamaları katılımcılara tanıtılacaktır. Süreçte katılımcıların fen bilgisine yönelik informal değerlendirme araçları hazırlamalarına fırsat tanınacaktır. |
|
14:40-15:20 |
DERS ADI: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)’in tanımı ve hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)’in ne olduğu açıklanarak, neden BEP hazırlanması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. BEP’i kimin hazırlayacağı, BEP geliştirme birimi tanıtılarak, BEP geliştirme biriminin kimlerden oluşacağı açıklanacaktır. BEP geliştirme biriminin görevlerinin neler olacağı, BEP’in içeriğinde neler yer alacağı, BEP hazırlama aşamalarının neler olduğu açıklanacaktır. BEP’in ne kadar bir süre için hazırlanması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. BEP hazırlarken eğitim planlamasının nasıl yapılacağı açıklanacaktır. |
|
15:30-16:10 |
DERS ADI: Eğitsel Performans Düzeyini Belirleme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL |
|
DERS KONUSU: Öğrencinin eğitsel performans düzeyini belirlemesi, uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitsel performans formu örneği tanıtılarak nasıl doldurulacağı konusunda katılımcılara bilgi verilecektir. Teşhis/değerlendirme/kaba değerlendirme açıklanacaktır. Öğrenciye kazandırılması planlanan uzun ve kısa dönemli amaçların nasıl belirleneceği açıklanacaktır. Uzun dönemli amaçları belirlerken nelere dikkat edilmesi gerektiği ve uzun dönemli amaçların nasıl yazılacağı belirlenecektir. Kısa dönemli amaçlardan bahsedilerek nasıl yazılması gerektiğine değinilecektir. |
|
16:20-17:00 |
DERS ADI: Atölye 1-Örnek BEP Tanıtımı ve BEP Hazırlanması** |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Cevriye ERGÜL, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Maşide GÜLER |
|
DERS KONUSU: Örnek BEP tanıtımı ve BEP Hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek BEP planları katılımcılara sunulacaktır. Katılımcıların öğrencilerin performans düzeyine uygun uzun dönemli amaçları belirlenmesi sağlanacaktır. Kısa dönemli amaçların belirlenmesi sağlanarak BEP’in gruplar halinde hazırlanması sağlanacaktır. Öğretim materyallerinin belirlenmesi ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi sağlanacaktır. BEP hazırlama kriterleri ve süresinin belirlenmesi sağlanacaktır. BEP uygulanma ve değerlendirilme için hazırlanacaktır. Hazırlanan BEP sunum için hazır hale getirilecektir. |
|
|
Toplam Ders Sayısı=9 |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (22.01.2025) |
09:00-09:40 |
DERS ADI: Atölye 2-Hazırlanan BEP’lerin Sunumu ve Değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS, Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA |
|
DERS KONUSU: Hazırlanan BEP’lerin sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar tarafından hazırlanan BEP’ler gruplar halinde sunulacaktır. Katılımcıların öğrencilerin performans düzeyine uygun uzun dönemli ve kısa dönemli amaçları incelenerek hazırladıkları içerik değerlendirilecektir. Katılımcılar tarafından hazırlanan BEP’ler eğitmenler tarafından kritik edilecektir. |
|
09:50-10:30 |
DERS ADI: Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP)’ün tanımı ve örneklerin sunumu |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP)’ün tanımı yapılarak, BEP ve BÖP’ün farkının ne olduğu açıklanacaktır. BÖP’ün nasıl hazırlanacağı konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca BÖP örnekleri katılımcılara sunulacaktır. |
|
10:40-11:20 |
DERS ADI: Atölye 3-Örnek BÖP Hazırlanması ve Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS, Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Maşide GÜLER, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA |
|
DERS KONUSU: Hazırlanan BÖP’lerin sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: BÖP hazırlama kriterleri ve süresinin belirlenmesi sağlanacaktır. BÖP uygulanma ve değerlendirilme için hazırlanacaktır. Hazırlanan BÖP sunum için hazır hale getirilecektir. Katılımcılar tarafından hazırlanan BÖP’ler gruplar halinde sunulacaktır. Katılımcılar tarafından hazırlanan BÖP’ler eğitmenler tarafından kritik edilecektir. |
|
11:30-12:10 |
DERS ADI: Doğrudan Öğretim Yöntemi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Doğrudan öğretim yöntemine genel bakış, doğrudan öğretim yönteminin tanımlanması ve uygulama aşamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğrudan öğretim yöntemine genel bakış yapılacaktır. Doğrudan öğretim yönteminin ne olduğu, genel özellikleri ve uygulama aşamaları (oryantasyon, model olma, rehberli uygulama, bağımsız uygulama) açıklanacaktır. Ayrıca doğrudan öğretim yöntemi kullanılırken nelere dikkat edileceği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Doğrudan öğretim yöntemine göre hazırlanmış örnek ders planı tanıtımı yapılacaktır. |
|
13:00-13:40 |
DERS ADI: Atölye 4- Doğrudan Öğretim Yöntemine Göre Ders Planı Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Öğr. Songül KESEPARA, Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde doğrudan öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara kazanımlar verilerek doğrudan öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanması istenecektir. Doğrudan öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar ders planlarını gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
13:50-14:30 |
DERS ADI: Atölye 5- Doğrudan Öğretim Yöntemine Göre Hazırlanan Ders Planlarının Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Öğr. Songül KESEPARA, Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde doğrudan öğretim yöntemine göre hazırlanan ders planlarının sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci (özel öğrenme güçlüğü, hafif düzeyde zihinsel yetersizlik) grubunun özelliklerine dikkat edilerek doğrudan öğretim yöntemine göre hazırlanan ders planlarının sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan ders planları kritik edilecektir. |
|
14:40-15:20 |
DERS ADI: Yanlışsız Öğretim Yöntemi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğretim Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Yanlışsız öğretim yöntemine genel bakış, yanlışsız öğretim yönteminin tanımlanması ve uygulama aşamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yanlışsız öğretim yöntemine genel bakış yapılacaktır. Yanlışsız öğretim yöntemi tanımlanarak, yanlışsız öğretim yönteminin genel özellikleri konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Yanlışsız öğretim yöntemlerinin neler olduğu açıklanarak, yanlışsız öğretim yöntemine göre hazırlanmış örnek ders planlarının tanıtımı yapılacaktır. |
|
15:30-16:10 |
DERS ADI: Atölye 6- Yanlışsız Öğretim Yöntemine Göre Ders Planı Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Dr. Maşide GÜLER, Öğr. Songül KESEPARA, Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde yanlışsız öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara kazanımlar verilerek Yanlışsız öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanması istenecektir. Yanlışsız öğretim yöntemine göre ders planı hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar ders planlarını gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
16:20-17:00 |
DERS ADI: Atölye 7- Yanlışsız Öğretim Yöntemine Göre Hazırlanan Ders Planlarının Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Maşide GÜLER, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde yanlışsız öğretim yöntemine göre hazırlanan ders planlarının sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci (özel öğrenme güçlüğü, hafif düzeyde zihinsel yetersizlik) grubunun özelliklerine dikkat edilerek yanlışsız öğretim yöntemine göre göre hazırlanan ders planlarının sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan ders planları kritik edilecektir |
|
|
Toplam Ders Sayısı=9 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN (23.01.2025) |
09:00-09:40 |
DERS ADI: Fen Eğitiminde Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Olan Öğrencilere Materyal Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS |
|
DERS KONUSU: Fen eğitiminde özel öğrenme güçlüğüne sahip olan öğrencilere materyal hazırlarken dikkat edilecek hususlar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin özellikleri tanıtılacaktır. Özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere yönelik hazırlanan materyallerin hangi özellikleri taşıması gerektiği ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere fen eğitiminde materyaller tasarlanırken hangi özelliklerin ön planda tutulduğu konusunda da açıklamalar yapılacaktır. |
|
09:50-10:30 |
DERS ADI: Fen Eğitiminde Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilere Materyal Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU |
|
DERS KONUSU: Hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip olan öğrencilere materyal hazırlarken dikkat edilecek hususlar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Fen eğitiminde hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip olan öğrencilere materyal hazırlarken dikkat edilecek hususlara değinilecektir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere hazırlanan materyallerin hangi özellikleri taşıması gerektiği ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgilendirme yapılacaktır. |
|
10:40-11:20 |
DERS ADI: Çalışma Yaprağı Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS |
|
DERS KONUSU: Çalışma yaprağı hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere çalışma yaprağı hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çalışma yaprağı tanıtılacaktır. Çalışma yaprakları hazırlanırken dikkat edilecek hususlar açıklanacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik çalışma yaprakları hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde hazırlanmış çalışma yaprakları örnekleri tanıtılacaktır. Ayrıca özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmış çalışma yaprakları örneklerine de yer verilecektir. |
|
11:30-12:10 |
DERS ADI: Atölye 8- Çalışma Yaprağı Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA, Öğr. Songül KESEPARA, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde çalışma yaprağı hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Lisansüstü öğrenimlerine devam eden fen bilimleri öğretmenlerine kazanımlar verilerek çalışma yaprağı hazırlamaları istenecektir. Çalışma yaprakları hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar çalışma yapraklarını gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
13:00-13:40 |
DERS ADI: Atölye 9-Hazırlanan Çalışma Yapraklarının Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde hazırlanan çalışma yapraklarının sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerine dikkat edilerek hazırlanan çalışma yapraklarının gruplar halinde sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan çalışma yaprakları kritik edilecektir |
|
13:50-14:30 |
DERS ADI: Örnek Olay Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN |
|
DERS KONUSU: Örnek olay hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere örnek olay hazırlanması
|
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek olay tanıtılarak, örnek olayların fen eğitiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik örnek olay hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde hazırlanmış örnek olay örnekleri tanıtılacaktır. Ayrıca özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmış örnek olay örneklerine de yer verilecektir. |
|
14:40-15:20 |
DERS ADI: Atölye 10- Örnek Olay Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Öğr. Songül KESEPARA |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde örnek olay hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Fen bilimleri öğretmenlerine kazanımlar verilerek örnek olay hazırlamaları istenecektir. Örnek olaylar hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar örnek olaylarını gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
15:30-16:10 |
DERS ADI: Atölye 11-Hazırlanan Örnek Olayların Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Haluk ÖZMEN, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde hazırlanan örnek olayların sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerine dikkat edilerek hazırlanan örnek olayların gruplar halinde sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan örnek olaylar kritik edilecektir |
|
16:20-17:00 |
DERS ADI: Eğitsel Oyun Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS |
|
DERS KONUSU: Eğitsel oyun hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere eğitsel oyun hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitsel oyun tanıtımı yapılarak, eğitsel oyunların fen eğitiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Eğitsel oyun hazırlanırken dikkat edilecek hususlar açıklanacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik eğitsel oyun hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmış eğitsel oyun örneklerine de katılımcılara sunulacaktır. |
|
|
Toplam Ders Sayısı=9 |
SAAT/GÜN |
4. GÜN (24.01.2025) |
09:00-09:40 |
DERS ADI: Atölye 12-Eğitsel Oyun Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Raziye ERDEM, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde eğitsel oyun hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Lisansüstü öğrenimlerine devam eden fen bilimleri öğretmenlerine kazanımlar verilerek eğitsel oyun hazırlamaları istenecektir. Eğitsel oyunlar hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar eğitsel oyunları gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
09:50-10:30 |
DERS ADI: Atölye 13-Hazırlanan Eğitsel Oyunların Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğretim Üyesi Raziye ERDEM, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde hazırlanan eğitsel oyunların sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerine dikkat edilerek hazırlanan eğitsel oyunların gruplar halinde sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan eğitsel oyunlar kritik edilecektir. |
|
10:40-11:20 |
DERS ADI: Afiş, Poster ve Şema Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU |
|
DERS KONUSU: Afiş, poster ve şema hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere afiş, poster ve şema hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Afiş, poster ve şemanın ne olduğu ve fen eğitiminde nasıl kullanılmaları gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Afiş, poster ve şema hazırlanırken dikkat edilecek hususlar açıklanacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik afiş, poster ve şema hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde hazırlanmış afiş, poster ve şema örnekleri tanıtılacaktır. Ayrıca özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmış afiş, poster ve şema örneklerine de yer verilecektir. |
|
11:30-12:10 |
DERS ADI: Atölye 14- Afiş, Poster ve Şema Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA |
|
DERS KONUSU: Afiş, poster ve şema hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere afiş, poster ve şema hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Lisansüstü öğrenimlerine devam eden fen bilimleri öğretmenlerine kazanımlar verilerek afiş, poster ve şema hazırlamaları istenecektir. Afiş, poster ve şema hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar afiş, poster ve şemaları gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
13:00-13:40 |
DERS ADI: Atölye 15-Hazırlanan Afiş, Poster ve Şemaların Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Maşide GÜLER, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Dr. Şenay DELİMEHMET DADA |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde hazırlanan afiş, poster ve şemaların sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerine dikkat edilerek hazırlanan afiş, poster ve şemaların gruplar halinde sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan afiş, poster ve şemalar kritik edilecektir. |
|
13:50-14:30 |
DERS ADI: Model Hazırlama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
|
DERS KONUSU: Model hazırlarken dikkat edilecek hususlar ve özel gereksinimli öğrencilere model hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Modelin ne olduğu ve fen eğitiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Model hazırlanırken dikkat edilecek hususlar açıklanacaktır. Fen eğitiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik model hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgilendirme yapılacaktır. Fen eğitiminde hazırlanmış model örnekleri tanıtılacaktır. Ayrıca özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmış model örneklerine de yer verilecektir. |
|
14:40-15:20 |
DERS ADI: Atölye 16- Model Hazırlanması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Dr. Öğretim Üyesi Raziye ERDEM, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde model hazırlanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara kazanımlar verilerek model hazırlamaları istenecektir. Modeller hazırlanırken odaklanılan özel gereksinimli öğrenci (özel öğrenme güçlüğü, hafif düzeyde zihinsel yetersizlik) grubunun özelliklerinin dikkate alınması istenecektir. Katılımcılar modelleri gruplar halinde hazırlayacaklardır. |
|
15:30-16:10 |
DERS ADI: Atölye 17-Hazırlanan Modellerin Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Dr. Öğretim Üyesi Raziye ERDEM, Havva YAMAN |
|
DERS KONUSU: Verilen fen kazanımı çerçevesinde hazırlanan modellerin sunumu ve kritik edilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Odaklanılan özel gereksinimli öğrenci grubunun özelliklerine dikkat edilerek hazırlanan modellerin gruplar halinde sunumu istenecektir. Alan uzmanları tarafından hazırlanan modeller kritik edilerek gerekli dönütler verilecektir. |
|
16:20-17:00 |
DERS ADI: Değerlendirme Toplantısı, Sertifika Töreni ve Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS |
|
DERS KONUSU: Etkinliğe ilişkin katılımcıların ve eğitmenlerin değerlendirmeleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinliğin kapanış programında katılımcı lisansüstü öğrenimlerine devam eden fen bilimleri öğretmenlerinin ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin dönüt ve önerileri alınacaktır. Etkinliğin genel değerlendirmesi (anket uygulaması) yapılacaktır. Etkinlik teşekkür ve katılım belgelerinin takdimi ile sonlandırılacaktır. *** |
|
|
Toplam Ders Sayısı=9 |